Tretia časť
Akcie typu „blue chip“ sa často považujú za jedny z najlepších akcií na nákup na Wall Street. Prečo?
Pretože spoločnosti typu blue-chip majú byť šľahačkou na torte. Titáni priemyslu, s dlhou históriou rastu, silnými manažérskymi tímami, skalopevnými súvahami, robustnými vyhliadkami budúceho rastu a tonou viditeľnosti pre dlhodobé zisky a cenu akcií.
Inými slovami, jedná sa o akcie, ktoré chcete kúpiť teraz a držať ich na ďalších 5 až 10 rokov, pretože silné základy z dlhodobého hľadiska budú tieto akcie poháňať podstatne vyššie.
S ohľadom na to, je tu 20 najlepších blue-chip akcií, ktoré si môžete kúpiť na 2020:
- Facebook (NASDAQ: FB)
- Coca-Cola (NYSE: KO)
- Apple (NASDAQ: AAPL)
- Nike (NYSE: NKE)
- Adobe (NASDAQ: ADBE)
- Microsoft (NASDAQ: MSFT)
- McDonald’s (NYSE: MCD)
- Intel (NASDAQ: INTC)
- Clorox (NYSE: CLX)
- Amazon (NASDAQ: AMZN)
- Alphabet (NASDAQ: GOOG, NASDAQ: GOOGL)
- Lululemon (NASDAQ: LULU)
- PayPal (NASDAQ: PYPL)
- Alibaba (NYSE: BABA)
- AT&T (NYSE: T)
- Qualcomm (NASDAQ: QCOM)
- Netflix (NASDAQ: NFLX)
- Target (NYSE: TGT)
- Shopify (NYSE: SHOP)
- Walt Disney (NYSE: DIS)
Clorox (CLX:NYSE)
Vďaka pandémii Covid-19 vstupujeme do „nového normálu“, a preto je akcia Clorox jednou z najlepších blue-chip akcií na rok 2020.
Nie je veľmi pravdepodobné, že nosenie masky a spoločenské dištancovanie sa stane rokmi normou. Namiesto toho je možné, že svet sa v priebehu najbližších rokoch vráti do normálu.
Jedna vec, ktorá sa však natrvalo zmení, je informovanosť spotrebiteľov o hygiene a čistote. Jednotlivci aj firmy budú používať viac dezinfekčných prostriedkov na ruky, dezinfekčných obrúskov, spreja s lyzolom atď.
Kto vyrába všetky tieto produkty? Clorox.
Preto bude v „novom normále“ dopyt po čistiacich materiáloch Clorox naďalej silný. Tento vytrvalý silný dopyt povedie akcie CLX v priebehu nasledujúcich niekoľkých rokov k vyššej hodnote.
Amazon (AMZN:NASDAQ)
Samozrejme, tento zoznam blue-chip akcií na nákup by bol bez Amazonu neúplný.
Amazon je (s online obchodovaním a cloudovými výpočtami, s rýchlo sa rozvíjajúcou digitálnou reklamou, streamovaním videohier a offline maloobchodnými podnikmi) bezpochyby jednou z najlepších akcií, ktoré sa dajú kúpiť na nasledujúcich 5 až 10 rokov.
Je to preto, že všade, má Amazon najlepšiu ponuku na trhu.
Spoločnosť vlastní online obchod a cloudové výpočtové priestory. Vlastní tiež trh so streamovaním videohier a má obrovský biznis s digitálnymi reklamami. Navyše existuje veľa potenciálu pre Amazon, ktorý bude priekopníkom v ére aizovaného offline maloobchodu novej generácie a svojou nedávnou akvizíciou spoločnosti Zoox urobí veľký rozruch v logistike samoriadenia.
Celkovo je zrejmé, že Amazon zostane spoločnosťou s veľkým rastom oveľa dlhšie – a že akcie AMZN zostanú aj naďalej veľkým víťazom.
Alphabet (GOOG:NASDAQ)
Vedľa spoločností Facebook, Amazon, Microsoft a Apple je Alphabet ďalšou pevnou technologickou blue-chip akciou, ktorú je možné kúpiť do roku 2020.
Hlavné tézy tu začínajú skutočnosťou, že vyhľadávanie Google je chrbticou internetu všade okrem Číny. To znamená, že bez vyhľadávania nefunguje internet. A vyhľadávanie Google vlastní viac ako 90% trhu s internetovým vyhľadávaním.
Táto „všade-prítomnosť“ stavia spoločnosť Alphabet do epicentra sekulárneho prechodu dolárov na reklamu z offline na online, čo samo o sebe podporí solídny rast spoločnosti Alphabet v nasledujúcom desaťročí.
Avšak býčí výhľad spoločnosti Alphabet nekončí hľadaním Google.
Existuje YouTube, rastová vizuálna mediálna platforma, ktorá je tiež bezkonkurenčná z hľadiska veľkosti v tomto priestore. Existuje Google Cloud, tretí najväčší podnik v oblasti cloud computingu na svete. A samozrejme je tu Waymo – samoriadiaca jednotka spoločnosti, ktorá je všeobecne považovaná za svetovú jedničku v oblasti autonómneho riadenia.
Medzi všetkými týmito pákami rastu ostanú Alphabet – a akcie GOOG – v dohľadnej budúcnosti veľkými víťazmi.
Lululemon (LULU:NASDAQ)
Športové oblečenie je dnes najhorúcejším trendom v maloobchode – a zostane ním aj v dohľadnej budúcnosti.
Zatiaľ čo Nike je najlepšia blue-chip akcia, ktorá sa dá v tomto priestore kúpiť, Lululemon je na druhom mieste.
To, čo spoločnosti Lululemon chýba vo veľkosti v porovnaní s Nike, je kompenzáciou rastu a trendovosti. Spoločnosť už niekoľko rokov neustále rastie v predaji veľmi zdravým 10% -ným plným tempom, zatiaľ čo značka si u mladých spotrebiteľov získala najvyššiu úroveň. Jeden z týchto úspechov je spôsobený vysoko kvalitným oblečením spoločnosti, zatiaľ čo iný je v dôsledku neustálej inovácie spoločnosti Lululemon v oblasti produktov, ktorá siaha ďaleko za jej legíny.
Všetky tieto trendy zostanú „v platnosti“ niekoľko nasledujúcich rokov.
Rovnako tak bude Lululemon pokračovať v raste predaja tempom plus 10% a akcie LULU budú mať stále vyššiu výkonnosť.
Zdroj: investorplace
Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu.