4.časť
Keď predseda správnej rady Federálneho rezervného systému Jerome Powell nedávno varoval, že USA čelí hrozbe dlhodobej recesie v dôsledku nového ohniska koronavírusu, nikto, kto čítal medzi riadkami, nebol prekvapený. Nakoniec sa však určite dostaneme cez túto krízu. Medzitým však máme pred sebou dlhú cestu, čo znamená, že musíme sledovať akcie, ktoré je potrebné predať.
Úprimne povedané, je načase, aby niekto s politickým vplyvom vydal triezvy odkaz. Je však dôležité mať chladný a racionálny prístup k predajom akcií – buď ste to vy, alebo oni.
Aj keď prezident Donald Trump podpísal historický stimulačný balík vo výške 2 bilióny dolárov, nenechajte sa zmiasť – toto úsilie ďaleko zaostáva za tým, čo je skutočne potrebné. A hoci je pravda, že štáty teraz zmierňujú svoje príkazy na pobyt doma, väčšina Američanov chce, aby sa tieto iniciatívy zaviedli, až kým nebude situácia skutočne jasná. To znamená, že zotavenie ekonomiky bude pravdepodobne trvať dlhšie.
Je pravda, že stimulačný balíček pomôže. 1 200 dolárov za kvalifikovaného dospelého ho však nezníži. Podľa Bureau of Labor Statistics Američania minuli v priemere o niečo viac ako 20 000 dolárov na výdavky na bývanie. To vyjde na viac ako 1 674 dolárov mesačne, takže v domácnosti pre dvoch dospelých zostane len veľmi málo. A keďže je nezamestnaných viac ako 20,5 milióna Američanov, zúfalo potrebujú ďalšiu záchrannú šnúru.
Inak povedané, je na čase zvážiť predaj týchto akcií.
Groupon (GRPN:NASDAQ)
V najlepšom čase bola Groupon (NASDAQ: GRPN) špekulatívna stávka. Základná činnosť poskytovania zliav online spotrebiteľom však šedne. Koniec koncov, nie je potrebné, aby organizácie priamo uvádzali svoje zľavy na trh vzhľadom na masovú prítomnosť sociálnych médií.
Ale teraz? Politico.com to povedalo najlepšie v jednom zo svojich predchádzajúcich článkov o ekonomickom vplyve koronavírusu: „Milióny Američanov sú bez práce, väčšina ostatných znižuje svoje výdavky a podniky sú na dne.“
V tejto paradigme nezáleží na tom, aké veľké sú vaše zľavy – nikto nekupuje nič iné ako jedlo a vodu. A aj tak – väčšina Američanov v zásade uprednostňuje svoje zdravie pred svojimi financiami.
Goodyear Tire (GT:NASDAQ)
Pri toľkých rozhovoroch o ropnom priemysle stojí za zmienku, že tento segment má významný dosah aj na iné trhy. Dôležitá, ale často prehliadaná je jedna vec – vulkanizácia. Toto nás privádza k spoločnosti Goodyear Tire (NASDAQ: GT), ktorá je jednou z najťažších akcií na predaj na tomto zozname. V súčasnosti sú akcie GT o 60% nižšie, v nasledujúcich mesiacoch však môžu čeliť tlaku.
Navyše, aj v tých najlepších časoch, mnohí vodiči často predlžovali kapacitu svojich pneumatík nad rámec odporúčaní výrobcu. S obmedzenou ekonomickou aktivitou a prízrakom druhej vlny koronavírusu, ktorá zasiahla USA, je nákup nových pneumatík poslednou položkou priorít ľudí.
Okrem toho musíme brať do úvahy hospodársky dosah miliónov Američanov bez práce. Nákup drahých pneumatík teda jednoducho nie je na programe.
Macy’s (M:NYSE)
Teraz, keď spoločnosť JC Penney (OTCMKTS: JCPNQ) podala návrh na vyhlásenie konkurzu, je na čase zvážiť ponúkanie zoznamu akcií na predaj iných predtým ikonických maloobchodníkov. Meno, ktoré sa objavilo v tomto zozname je Macy’s (NYSE: M). Celé roky sa rozprávanie o veľkých obchodných domoch strácalo z dôvodu nárastu online obchodu. Akcie M však predstavovali investíciu do atribútu, ktorého sa online predajcovia nemohli dotknúť – sociálnu skúsenosť.
Ale v novej norme sa táto skúsenosť stala bolestivou zodpovednosťou. Podľa správy spoločnosti Kpbs.org očakáva spoločnosť Macy’s v prvom štvrťroku stratu až 1,1 miliardy dolárov. Nejde len o karanténu. Či už existoval akýkoľvek dopyt spotrebiteľa po spotrebných produktoch, bol populárnejší online obchod. Je ťažké zistiť, ako sa z tejto straty zotaví akcia M.
Spotrebitelia tiež môžu naďalej nakupovať svoje nepodstatné produkty online, čím sa Macy’s stáva irelevantnou. Vzhľadom na taký priamy výhľad patrí M bohužiaľ do tohto zoznamu akcií na predaj.
Zdroj: investorplace
Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu.