7 maloobchodných akcií, ktoré tento rok dostanú “palec dole”

Akcie Americké akcie Dividendy Spotrebiteľský sektor

Prvá časť

Pre maloobchodné akcie bol tento zvláštny rok jedným z najdivokejších. Rok 2020 bol veľmi odlišným a ťažkým rokom – ako pre spotrebiteľov, spoločnosti tak aj pre investorov.

Niektoré časti maloobchodného sektoru zaznamenali inštančné zvýšenie, pretože spotrebitelia zaplavili veľké obchody a reťazce s potravinami. Keď boli reštaurácie zatvorené, mnohí boli nútení pripraviť si všetko jedlo doma. Lockdowny vytvorili zvláštny svet pre všetkých na celom svete.

Pre niektoré spoločnosti to malo za následok prínos pre ich podnikanie. Ostatní maloobchodníci však také šťastie nemali. Niektorých situácia pritlačila k bankrotu. Pre ostatných to vyhladilo ich ceny akcií, ktoré sa okamžite dostali na stovky percent z minima.

Pre skupinu, ktorá je všeobecne dosť mierna z hľadiska výkonnosti akcií, bol tento rok jednoznačným výsledkom. Teraz ostáva úlohou stanoviť víťazov z porazených. To prichádza uprostred najvýkonnejšieho štvrťroka tohto sektoru, keď sa blížia sviatky.

Tu je sedem maloobchodných akcií, ktoré môžu tento rok získať “uhlie”:

  • Gap (NYSE: GPS)
  • Macy’s (NYSE: M)
  • Kroger (NYSE: KR)
  • Overstock (NASDAQ: OSTK)
  • Wayfair (NYSE:W)
  • Village Super Markets (NASDAQ: VLGEA)
  • Vroom (NASDAQ: VRM)

Gap (GPS:NYSE)

Gap si počínala neuveriteľne dobre, kým spoločnosť neoznámila hospodárske výsledky.

S príjmami, ktoré boli ohlásené 24. novembra, vzrástla spoločnosť o viac ako 400% a dosiahla nové maximá v roku 2020. Akcie potom po správe zaznamenali jednodňovú stratu vo výške takmer 20% a odvtedy nepreukázali žiadnu schopnosť otočiť to.

Čo teda bolo na tom štvrťroku také zlé?

V čase, keď sa niektorým maloobchodníkom darí, Gap zápasí. Zisk 25 centov na akciu minul očakávania o 2 centy, zatiaľ čo poklesol z 37 centov na akciu v rovnakom období minulého roka.

päťročný graf GAP, zdroj: GOOGLE

Online predaj medziročne vyskočil o 61%, ale toto číslo zaostáva za rastom, ktorý vodcovia v tomto sektore vidia. Záverom je, že zvyšujúce sa náklady spojené s jej online obchodom sú ešte nižšie.

Pre maloobchodníkov to nie je ľahká doba, ale vzhľadom na narastajúce blokovania a opatrenia spoločnosť Gap bude bojovať o to, aby sa jej darilo. A pokiaľ ide o toto odvetvie, chceme len tie, ktoré budú prosperovať.

Macy’s (M:NYSE)

V skutočnosti je to veľmi kvalitná spoločnosť.

Vedenie prešlo na viackanálovú prevádzku a naďalej sa jej darí veľmi dobre. Okrem toho si akcie v poslednej dobe vedú celkom dobre, za posledný mesiac dosiahli 78%.

To znamená, že Black Friday bol sklamaním pre kamenných obchodníkov. To nie je prekvapenie, vzhľadom na Covid-19, aký katalyzátor však existuje aj potom?

päťročný graf Macy,s, zdroj: GOOGLE

Skupina obchodných domov sa roky trápila a to bolo predtým, ako sa svetom prehnala pandémia. Ak aj budú vakcíny široko dostupné, nezdá sa, že by Macy’s bola cieľovou destináciou spotrebiteľov.

Pandémia navyše spôsobila ďalšie tlaky na maloobchod s odevmi. Laura Gonzalez, Ph.D., docentka financií na Kalifornskej štátnej univerzite v Long Beach, napísala: „Federálny rezervný systém oznámil, že napriek pokroku v očkovaní nemôžeme očakávať ekonomický rast porovnateľný s rokom 2019 do roku 2023. Preto sú spotrebitelia opatrní, najmä pokiaľ ide o kancelárske alebo párty oblečenie, ktoré už nebudú toľko potrebovať pri práci z domu a pri prerušovanom blokovaní a menšom cestovaní. “

Vďaka J.C. Penneymu, Searsovi a ďalším sa spoločnosti Macy’s určite podarí získať určitý podiel na trhu. Títo maloobchodníci však nešli dolu kvôli problémom špecifickými pre spoločnosť. Ich zánikom bolo odvetvie. To ponecháva obavy aj pre ostatných.

Okrem toho sa digitálny predaj v minulom štvrťroku zvýšil iba o 27%. Nie je isté, že má online prítomnosť nevyhnutnú na to, aby sa jej darilo.

Kroger (KR:NYSE)

Keď koronavírus nabral na sile v 1. štvrťroku 2020, urobil to aj Kroger. Bola to jedna z takzvaných akcií koronavírusov, ktoré sa kupovali, pretože spotrebitelia prúdili do obchodov s potravinami. Zásobovali sa všetkým, od polievky po toaletný papier, a pripravovali si všetko jedlo doma.

Pre Kroger to bol obrovský katalyzátor. Ale rovnako ako Zoom Video (NASDAQ: ZM) a niektoré ďalšie “hry” Covid-19 už nereagujú na nárast v nových prípadoch a to ani Kroger. Akcie v skutočnosti nedávno dosiahli najnižšiu úroveň od mája.

päťročný graf Kroger, zdroj: GOOGLE

Kroger prekonal tri štvrtiny obdobia fiškálneho roka a pracuje na štvrtom štvrťroku. V tomto roku si konsenzuálne očakávania vyžadujú rast výnosov o 8,5% a nárast výnosov o 53%. Pokiaľ ide o to, či to stojí za to, vedenie sa riadilo rastom tržieb o 50% až 53%, takže odhady sú na hornom konci tohto rozsahu.

Sklame Kroger? Ktovie. Vie sa však, že odhady si v budúcom roku vyžadujú pokles výnosov o 3,5% a zníženie nákladov takmer o 20%.

Na rozdiel od mnohých technologických akcií, ktoré budú budúci rok stavať na tohtoročnom raste (aj keď samozrejme pomalším tempom), Kroger pravdepodobne zažije negatívny rast, keď sa otvorí viac reštaurácií a ľudia sa dostanú späť do sveta.

Kroger tu bude ešte mnoho ďalších desaťročí, ale je zrejmé, prečo akcie zaostávajú.

Wayfair (W:NYSE)

Akcie elektronického obchodu tento rok explodovali vyššie a to zo zrejmých dôvodov. Avšak v prípade spoločnosti Wayfair to je iné – bola na pokraji zrútenia predtým, ako prišiel Covid-19. Bez pandémie by táto spoločnosť mohla byť v skutočnosti odsúdená na zánik.

Na svojom letnom maxime boli akcie spoločnosti Wayfair vyššie o niečo viac ako 1 500% oproti marcovým minimám. Od tej doby akcie klesli asi o 30%. Možno akcie práve konsolidujú tieto obrovské zisky a pripravujú sa na ďalšie tlačenie vyššie. Nakoniec, toto meno sa obchoduje s menej ako dvojnásobným príjmom, čo vedie k trhovej kapitalizácii zhruba 25 miliárd dolárov.

päťročný graf Wayfair,zdroj: GOOGLE

Ktovie, či pandémia môže byť tým, čo túto spoločnosť z dlhodobého hľadiska zachráni. Hoci analytici očakávajú, že tržby v budúcom roku stúpnu o ďalších 12,5%, v roku 2021 predpovedajú, že sa príjmy znížia takmer na polovicu.

V roku 2019 spoločnosť Wayfair stratila zhruba 8 dolárov na akciu. V rokoch 2020 a 2021 sa predpokladá zisk 4,44 dolárov za akciu, potom 2,40 dolárov za akciu. Je zrejmé, že spoločnosť mohla dokázať, že sa jej pochybovači mýlia, ale v tejto chvíli by bolo lepšie zostať pri kvalitnejších online maloobchodných akciách.

Zdroj: investorplace

Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu. 

Ohodnoť článok

Pridaj komentár