9 akcií na kúpu z pohľadu ľudí zavretých doma

Akcie Americké akcie Dividendy Spotrebiteľský sektor Technológie

Druhá časť

Až donedávna sa nálada národa výrazne zmenila. Najprv sme si užili pár pozitívnych ekonomických ukazovateľov vo forme májovej správy o zamestnanosti a maloobchodného predaja. Po druhé, všetky štáty začali svoje opatrenia na opätovné otvorenie a priniesli nádeje na rýchlejšie zotavenie sa z nového koronavírusu, ako sa očakávalo. Akcie na nákup „zostaňte doma“ tak zjavne stratili svoj význam.

Bohužiaľ, v posledných dňoch sa príbeh opäť posunul negatívnym smerom. Ohniská narástli v mnohých štátoch a spôsobili, že celkový počet prípadov v USA dosiahol denný rekord. V snahe obnoviť kontrolu nad situáciou Texas zastavil svoj zámer o opätovnom otvorení. Guvernér Kalifornie Gavin Newsom tiež obnovil opatrenia na pobyt doma pre Imperial County, najťažšie zasiahnutý okres Kalifornie.

Znepokojujúce je, že predtým, ako prudko stúpli prípady Covid-19, dôkazy naznačujú, že USA nezrovnali krivku infekcie. Aj keď sa štáty začali znovu otvárať, počet prípadov je stále na nezvyčajne vysokej hranici. Preto sa nechcite vzdať takzvaných “karanténnych” akcií, ktoré by ste mohli kúpiť.

Nenavrhujeme, aby ľudia panikárili. Správa Trump-a ďalej uviedla, že federálna vláda nezastaví krajinu bez ohľadu na rastúce prípady. Ľudia sa napriek tomu môžu rozhodnúť pre dobrovoľnú karanténu, aby sa chránili, keďže táto situácia už nie je falošnou správou. Preto je to ďalší dôvod na dôkladné sledovanie karanténnych akcií.

Národné protesty vyzývajúce na sociálnu spravodlivosť vyvolali obavy z rozšírenia koronavírusu. So zvýšenými emóciami a nedostatkom sociálneho odstupu bude viac ľudí motivovaných k tomu, aby sa znova uzamkli.

Tu je deväť akcií na kúpu, ak zistíme, že sa vraciame ku karanténe, či už dobrovoľne alebo nie.

päťročný graf Papa John’s, zdroj: GOOGLE

Papa John’s (PZZA)

Spravidla je všetko lepšie s dobrou pizzou, čo je aj dlhodobý prípad Papa John‘s (NASDAQ:PZZA). Akcia PZZA, ktorá bola dlho obľúbenou korporátnou značkou pizze, sa zbytočne potápala, keď zakladateľ spoločnosti John Schnatter použil najhoršie rasové osočovanie, aké môžete v Amerike počuť či použiť. Horšie je, že to očividne vyslovil počas obchodného konferenčného hovoru.

Úprimne povedané, nebolo isté, či sa spoločnosť dokáže zotaviť. Tieto kontroverzie zvyčajne nekončia dobre. Zároveň je nespravodlivé stigmatizovať celú organizáciu a vidieť, koľko dobrých ľudí tam pracuje. 

Rýchle vylepšenie logistiky tak, aby zahŕňalo bezkontaktné dodávky potravín – kupujúci si môžu jedlo zaplatiť vopred, čo eliminuje potrebu akejkoľvek fyzickej výmeny – Papa John’s čelil výzve so sebaistotou. Nečudo, že akcie PZZA sú špičkovým hráčom od druhej polovice marca.

päťročný graf Amazon, zdroj: GOOGLE

Amazon (AMZN)

Vďaka hromadnému množeniu elektronického obchodu predstavujú online tržby viac ako 11% všetkých maloobchodných tržieb. Je to jeden z hlavných dôvodov, prečo sa Amazon (NASDAQ:AMZN) nachádza v zoznamoch s najlepšími dlhodobými akciami na nákup. Okrem toho spoločnosť zahŕňa všetko od cloud computingu po potraviny.

Dominantnosť spoločnosti ju tiež núti premýšľať – karanténa pre mnohých ľudí (najmä pre mladšiu generáciu) – nemusí byť zlým rozhodnutím. Digitalizácia pre maloobchod sa koniec koncov zameriava takmer výlučne na to, aby obchod priniesol pohodlie. Keďže amazonské nákupy závisia aj od karantény, akcie AMZN vyzerajú tak, že sa vyhnú najbližšej prichádzajúcej volatilite.

Spoločnosť Amazon navyše využila príležitosť organického marketingu, aby predstavila svoj ďalší biznis. Od cloud computingu cez videohry až po streamovaný obsah je to spoločnosť, ktorá robí všetko. Preto nie je šokujúce, že AMZN tento rok dosahoval dobré výsledky.

päťročný graf Alphabet, zdroj: GOOGLE

Alphabet (GOOG,GOOGL)

Otázky týkajúce sa koronavírusu dominovali vyhľadávacím nástrojom spoločnosti Google. Tento intenzívny záujem vedie k reklamným príležitostiam.

Akcie Alphabet (GOOGL:NASDAQ) navyše dostali priamy katalyzátor z pandémie vďaka spoločnosti Alphabet. Vďaka platforme Google Play mohli spotrebitelia ľahko sťahovať filmy, televízne programy, hudbu a knihy. Ak niektorí ľudia uprednostnili návštevu fyzických maloobchodníkov s týmito položkami, spoločnosť Alphabet v podstate získala bezplatný marketing, ktorý ich presvedčil, aby urobili zmenu.

Ľudia, ktorí sú doma dobrovoľne alebo hoc aj nedobrovoľne, po čase nebudú mať čo robiť. To podporuje väčšie surfovanie na webe a tým aj viac príležitostí pre online reklamy. Dokonca aj v prípade veľkej spoločnosti, akou je napríklad Alphabet, by mal byť zvýšený záujem pozoruhodný.

Zdroj: investorplace

Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu. 

Ohodnoť článok

Pridaj komentár