Prvá časť
Máme konečne pred akciami leteckých spoločností jasnú oblohu? Je príliš skoro vidieť veci jasne, ale začína sa to zlepšovať. Oznámenie úspešnosti vakcíny od spoločnosti Pfizer (NYSE:PFE) spustilo seizmický posun na akciovom trhu. Obchodníci začali upúšťať od svojich technologických akcií a akcií home officov, keď začali kupovať letecké spoločnosti, ktoré prevádzkujú okružné plavby, reštaurácie, maloobchody a ďalšie akcie na zotavenie sa z pandémie.
A to dáva zmysel. Odvtedy sme sa dozvedeli ešte viac pozitívnych správ. Napríklad vakcína Moderna (NASDAQ:MRNA) priniesla vynikajúce výsledky aj v klinických skúškach a poskytla svetu záchrannú sieť, ak sa s kandidátom od Pfizeru niečo pokazí.
Dúfajme, že sa tak môžeme začať tešiť na post-pandemický svet raz a navždy.
Obchodníci, ktorí sa zaoberajú leteckým a kozmickým priemyslom, môžu začať pri týchto menách. Tu sú tipy na sedem popredných akcií leteckých spoločností:
- United Airlines (NASDAQ: UAL)
- Southwest Airlines (NYSE: LUV)
- American Airlines (NASDAQ: AAL)
- Delta Airlines (NYSE: DAL)
- Hawaiian Airlines (NASDAQ: HA)
- Volaris (NYSE: VLRS)
- Copa Airlines (NYSE: CPA)
United Airlines (UAL:NASDAQ)
Pokiaľ ide o hlavných amerických dopravcov, United Airlines sa nachádzajú niekde uprostred. Je v oveľa lepšej finančnej situácii ako American, čo jej zaručuje určitú flexibilitu. Jej situácia je však zložitejšia ako v prípade Southwest alebo Delta. Výsledkom je, že akcie UAL sú potenciálne najzaujímavejšie zo štyroch veľkých akcií leteckých spoločností. Má širokú škálu potenciálnych výsledkov – od veľmi dobrých až po takmer úplné vyhladené.
Zatiaľ sa však zdá, že veci prebiehajú primerane dobre. Analytici však očakávajú, že spoločnosti United Airlines v roku 2020 príde o zisk 26,50 dolárov na akciu. To nie je tlačová chyba – spoločnosť môže stratiť niečo okolo 7 miliárd alebo 8 miliárd dolárov za rok. Analytici očakávajú aj v roku 2021 ďalšiu značnú stratu, niečo cez 4 doláre na akciu.
Ak vezmeme do úvahy, že akcie UAL začali rok na 90 dolároch – predtým, ako došlo k pandémii – a stratili zhruba 30 dolárov zo svojich negatívnych výnosov, je vysoko nepravdepodobné, že by sa akcie v blízkej budúcnosti vrátili späť nad 60 dolárov za akciu. Faktor v dlhodobejšej strate dopytu – a tento rok, sa zvyšujú negatívne účinky kapitálu United – a trhová cena má teraz zmysel.
Ak predtým mali akcie UAL hodnotu 90 dolárov, pravdepodobne v dnešnej situácií nemajú hodnotu viac ako 40 alebo 50 dolárov za akciu. Akcie sa preto v súčasnosti zdajú byť pomerne spravodlivo ohodnotené.
Southwest Airlines (LUV:NYSE)
V roku 1978 vláda deregulovala letecký priemysel. To umožnilo leteckým spoločnostiam priamo konkurovať cenami a zahájiť proti sebe konkurenčné bitky o cestovné ceny a podielu na trhu. Umožnila tiež predtým regionálnym leteckým spoločnostiam ako Southwest súťažiť na národnej úrovni. Táto deregulácia bola pre väčšinu leteckých spoločností zničujúca – v skutočnosti všetky významné letecké spoločnosti okrem jednej z nich následne skrachovali.
Jedinou výnimkou bola Southwest Airlines. Je neuveriteľné, že akcie LUV vyprodukovali celkovú návratnosť okolo 36% od prijatia deregulácie v roku 1978. To je pre spoločnosť v takom historicky náročnom priemysle celkom skvelá hodnota.
Predchádzajúce lepšie výnosy boli postavené na niekoľkých kľúčových odlišných záležitostiach. Spoločnosť mala po dlhú dobu najlepšie zaistenia palív vo svojej triede, čím ju izolovala od vysokých cien ropy, ktoré v rokoch 2007 až 2012 rozdrvili iné letecké spoločnosti. Spoločnosť mala tiež oveľa nižšiu nákladovú základňu ako iné letecké spoločnosti, pretože sa vyhla vysokým nákladom v odboroch pracovných zmlúv a drahých veľkomestských letísk.
V posledných rokoch však mnohé zo starých výhod boli narušené. Firma už nie je múdrym začínajúcim podnikateľom, ale je jedným z veľkých psov. Ako taký, jej schopnosť operovať zreteľne klesla o stupeň. Inými slovami, neočakávajte, že akcie LUV budú obrovským víťazom, akým bývali.
Napriek tomu – s bilanciou najlepších v odbore a šikovným riadením – Southwest je dobrou voľbou pre investorov, ktorí hľadajú bezpečné držanie medzi inak nestálymi akciami leteckých spoločností.
Delta Airlines (DAL:NYSE)
Z veľkých troch starších dopravcov vstúpila spoločnosť Delta do roku 2020 s jednoznačne najlepšou finančnou situáciou. Toto poskytlo spoločnosti veľa flexibility pri riešení pandémie. Spoločnosť DAL sa vyhla účasti na úrovni riedenia a predaja aktív, ktorú museli znášať iní veľkí dopravcovia.
Straty spoločnosti Delta boli navyše menšou časťou jej predchádzajúceho ocenenia. Ak to vezmeme v číslach, akcie DAL sa obchodovali okolo 60 dolárov. Teraz analytici očakávajú, že pre tento rok stratia niečo cez 10 dolárov na akciu – čo je oveľa lepší pomer ako United. To znamená, že spoločnosť Delta zaznamenala oveľa menšie zhoršenie svojej predpandemickej hodnoty ako jej súperi.
Akcie spoločnosti Delta v súčasnosti do veľkej miery odrážajú túto zvýhodnenú pozíciu – jej akcie za rok klesli iba o zhruba 36%. Ako najbezpečnejšia hra z troch hlavných leteckých spoločností, akcie DAL sú rozumným výberom. Za predpokladu, že letecká doprava na začiatku budúceho roka opäť naberie paru, by sa akcie mohli v priebehu najbližších mesiacov dostať späť na hranicu 50 dolárov. To z nej robí jednu z najsľubnejších akcií leteckých spoločností.
Zdroj: investorplace
Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu.