Druhá časť
Na konci 90. rokov, keď bol „dotcom boom“ v plnom býčom móde, medzi maklérmi sa tvrdilo, že „rast je nový príjem“.
V týchto dňoch by ste mohli povedať, že príjem je nový príjem. Ľudia hľadajú rast a príjem buď z dlhodobého hľadiska – skôr ako z čistých rastových akcií – alebo sa snažia presunúť nejaké peniaze z bankových účtov, ktoré v tomto bode ledva dosahujú nejaké výnosy.
V obidvoch prípadoch existujú určité akcie, ktoré vyplácajú solídne dividendy, avšak tento článok nebude o nich.
Je to o akciách, ktoré v niektorých prípadoch čelia výrazným bojom o to, aby zostali nad vodou a zachránili svoje dividendy. V ohnisku nového koronavírusu je veľa spoločností uviaznutých medzi ich akcionármi a ťažkou situáciou no trhu.
„Výskum ukazuje, že zníženie dividend je spojené s výrazným poklesom cien akcií,“ uviedol profesor financií z Cornell University – Harold Bierman ml. Andrew Karolyi, profesor manažmentu, uviedol: „Keďže dividendy poskytujú dôležité signály o budúcich vyhliadkach na zisky (škrty znamenajú neistotu), často sa oneskorujú a interpretujú ako posledná možnosť.“
Dean Karolyi ZAS uviedol, že sektory, v ktorých je najväčšia pravdepodobnosť, že dôjde k zníženiu dividend, sú odvetvia, ktoré majú vysoké výnosy a relatívne vysoké podiely platiteľov dividend, spojené s „neistotou ohľadom budúcich výnosov počas krízy COVID“.
Z tohto hľadiska je tu 7 akcií, ktoré by mohli byť ohrozené:
- Occidental Petroleum (NYSE: OXY)
- Schlumberger (NYSE: SLB)
- Ventas (NYSE: VTR)
- Dow (NYSE: DOW)
- WP Carey (NYSE: WPC)
- Kraft Heinz (NYSE: KHC)
- VF Corp (NYSE: VFC)
Keďže je trh nestály, ako tomu bolo v posledných mesiacoch, nie je ťažké si predstaviť, že by tieto akcie v blízkej budúcnosti mohli byť „v nebezpečenstve“.
WP Carey (WPC:NYSE)
REIT WP Carey je dlhoročnou investíciou. Má dve divízie. Jedna vlastní a prevádzkuje obchod s nehnuteľnosťami, ktorý má nehnuteľnosti vo veľkých mestách v USA a Európe.
Druhá divízia je časťou správy investícií, ktorá zriaďuje spätný lízing a lízingové zmluvy na nehnuteľnosti s organizáciami, ktoré prenajímajú nehnuteľnosti.
Výzvou tohto obchodného modelu je, že mnohé veľké mestá prešli významnými blokádami, najmä v Európe. Ale aj na domácom trhu veľa spoločností v súčasnosti vidí svoje kancelárske priestory ako potenciálne záväzky.
Pracovníci, ktorí sa vracajú do kancelárie a potenciálne môžu mať alebo prenášať Covid-19, sú obrovským rizikom. Mnohí sa vyhnú návratu, kým nebude pandémia lepšie kontrolovaná a pracovné miesta, ktoré nevyžadujú fyzickú prítomnosť v kancelárii, pravdepodobne zostanú mimo kancelárie, aj keď sa vrátime k normálu.
Všetky tieto faktory môžu ovplyvniť schopnosť spoločnosti WPC udržať si svoje portfólio. A ak dôjde k výraznej recesii potom, čo sa vyčerpajú všetky príspevky Fedu, situácia sa len zhorší.
Kraft Heinz (KHC:NASDAQ)
V roku 2015 sa toto duo potravín spojilo v nádeji, že sa značky dokážu navzájom zachrániť pred utopením v novom svete spotrebiteľských túžob.
Nie je pochýb o tom, že ich značky mac&cheese a Heinz kečupu sú stále súčasťou klasického amerického jedla a korenín. Ale svet tiež mení svoje chute.
Salsa sa dnes predáva viac ako kečup – pokúsiť sa znova urobiť z kečupu niečo cool je ťažké. Predáva sa umelo ochutený a farbený, podobne ako iné chemicky obohatené potraviny, ktoré boli pri uvedení na trh cool.
Teraz však „letia“ jednoduché prírodné zložky. A príprava jedla, najmä v posledných mesiacoch, sa posunula späť k tomu, aby sme si urobili čas na to, aby sa veci vyrábali od nuly, a nie zo sáčkových či krabičkových hotových jedál.
V portfóliu KHC sú určite nejaké solídne značky, ale na oživenie spoločnosti bude treba ešte niečo viac. A teraz je ťažké niečo vymyslieť a urobiť. Možno bude musieť znížiť svoju 5%-nú dividendu, aby bol priestor na dlhodobú zmenu.
VF Corp (VFC:NYSE)
Táto spoločnosť stojí za niektorými veľkými značkami naprieč spotrebiteľským sektorom – Timberlands, Vans, The North Face, Walls, Jansport atď.
Aj keď mnohé z jej značiek sú vo svojich segmentoch trhu veľmi viditeľné a populárne, problémom nie sú značky, ale spotrebitelia.
Pred pandémiou tvorili americké spotrebiteľské výdavky masívnych 70% hospodárstva. Teraz je takmer 40 miliónov ľudí bez práce. A zatiaľ čo nároky na nezamestnanosť sa spomaľujú, počet pracovných miest je obrovský.
Navyše spoločnosti začínajú prepúšťať pracovníkov, pretože sa snažia prežiť.
Mnoho štúdií ukázalo, že spotrebitelia znižujú svoje výdavky v očakávaní ťažších časov. To znamená nižší príjem smerom k prémiovým značkám a žiadne rozrastajúce sa šatníky.
VFC je každoročne takmer okolo 40% a ak sa situácia zhorší, bude ťažké udržať jej dividendu vo výške 3,1%.
Namiesto toho hľadajte: A) silný obchodný model a B) pozitívny impulz. Áno, obidve veci sú v súčasnosti prítomné, dokonca aj v tomto hospodárstve, pre viac spoločností, ako by ste si mysleli!
Zdroj: investorplace
Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu.