Prvá časť
Pandémia koronavírusu v marci rozvírila globálne finančné trhy. Trhy sa však vo veľkej miere odrazili v apríli, máji a júni, keď Wall Street zažila svoju najväčšiu rally a index S&P 500 sa dištancoval od svojich doterajších maxím.
Prečo tento zvrat?
Pretože, aj keď je pandémia veľmi vážnym problémom, ktorý musíme riešiť všetkými našimi zdrojmi, určite sa cez to dostaneme. Ľudstvo prežije. Rovnako aj akcie. Ľudia majú rekord krízy po kríze a americké akciové trhy majú 200 ročnú históriu prekonania medvedieho trhu po medveďom trhu.
Na začiatku júna je priemerný medziročný rast v tomto portfóliu – 15 najlepších akcií na nákup – neuveriteľných 39,1% oproti výkonu S&P 500, ktorý dosiahol -0,7%.
Počas niekoľkých nasledujúcich štvrťrokov sa bude ekonomika naďalej odrážať. Rovnako aj trhy. Táto skupina akcií bude kupovaná, väčšinou preto, že sú dlhodobými víťazmi a Covid-19 je krátkodobá kríza.
Z tohto hľadiska, sú medzi 15 najpredávanejšími akciami do roku 2020 tieto:
- Facebook (NASDAQ: FB) + 12,0%
- Activision (NASDAQ: ATVI) + 17,4%
- Shopify (NYSE: SHOP) + 80,9%
- Beyond Meat (NASDAQ: BYND) + 100,4%
- Netflix (NASDAQ: NFLX) + 27,1%
- Pinterest (NYSE: PINS) + 20,5%
- Canopy Growth (NYSE: CGC) -15,0%
- Square (NYSE: SQ) + 41,9%
- The Trade Desk (NASDAQ: TTD) + 34,9%
- Etsy (NASDAQ: ETSY) + 71,2%
- Okta (NASDAQ: OKTA) + 58,8%
- JD.com (NASDAQ: JD) + 65,1%
- Stich Fix (NASDAQ: SFIX) -2,8%
- Nio (NYSE: NIO) + 49,5%
- Snap (NYSE: SNAP) + 25,1%
Facebook (FB:NASDAQ)
Celoročná výkonnosť: + 12,0%
Býčia téza o globálnom sociálnom mediálnom gigantovi Facebooku je dosť jednoduchá.
Kým koronavírusová pandémia v druhom štvrťroku 2020 úplne zabije trh s digitálnymi reklamami, pandémia nebude trvať večne. Čoskoro bude slabnúť. Ak sa tak stane, hospodárstvo sa normalizuje. Rovnako to bude aj s trhom digitálnej reklamy. Rovnako je to aj s Facebookom.
Spoločnosť vlastní štyri aplikácie sociálnych médií. Každá z nich má viac ako miliardu používateľov. Každá z nich je v dnešnom digitálnom veku veľmi návyková a hneď k dispozícii. Inými slovami, Facebook bude počas nasledujúcich niekoľkých rokov udržiavať viacmiliardový ekosystém používateľov.
V súlade s tým bude spoločnosť naďalej dominovať na globálnom trhu s digitálnymi reklamami, ktorý bude rásť stabilným tempom, len čo sa hospodárstvo vráti k normálu. Pridajte k potenciálnemu rozšíreniu elektronického obchodu novo-spustené obchody a tu hovoríme o veľkom potenciáli rastu – aj pri vysokých ziskových maržiach.
Facebook má potencionálny 20%-ný rast príjmov a rast zisku na oveľa dlhšie. Tento veľký rast bude poháňať akcie FB vyššie a vyššie v roku 2020 (presne tak ako sa trh s reklamami odrazí na pozadí obnovujúcich sa spotrebiteľských výdavkov).
Activision Blizzard (ATVI:NASDAQ)
Celoročná výkonnosť: + 17,4%
Podobne ako býčia téza Facebooku, aj býčia téza vydavateľa videohier Activision Blizzard je veľmi jednoduchá.
Spotrebitelia milujú videohry. Táto láska k videohrám nikdy nezomrie. Spotrebitelia budú v dohľadnej budúcnosti naďalej milovať a hrať videohry – a možno ešte viac v najbližších rokoch, pretože niektorí spotrebitelia naďalej váhajú ísť von zo strachu z choroby.
Activision je jedným z najdôležitejších hráčov na trhu konzolových hier. Podporovaná franšízami (ako sú Call of Duty a World of Warcraft) má Activision portfólio videohier dostatočne robustné, takže pokiaľ zákazníci budú hrať videohry, budú pokračovať aj v „hre“ Activision. Toto silné portfólio videohier sa tiež „mobilizuje“ a spoločnosť Activision sa stáva aj popredným vydavateľom mobilných videohier.
K týmto faktom pridajte to, že koncom tohto roka začnú vychádzať nové konzoly prvýkrát od roku 2013 a že Activision má obrovský potenciál rastu v novom svete e-Sports.
Iste, akcie ATVI v posledných týždňoch klesli, keď vypršalo nariadenie, aby všetci ostali doma a správanie spotrebiteľov sa normalizovalo. Ale to je naozaj len krátkodobý efekt. V dlhodobom horizonte sa zapojenie videohier bude rozvíjať, rovnako ako akcie ATVI.
Shopify (SHOP:NYSE)
Medziročná výkonnosť: + 80,9%
Poskytovateľ riešení online obchodu Shopify preberá maloobchodný svet a pandémia koronavírusu ho nezastaví.
Príbeh je dosť jednoduchý. Nakupovanie začína byť vo virtuálnom svete stále častejšie a bežnejšie. Fyzické výklady sú tak stále irelevantnejšie. Webové online stránky sa stávajú relevantnejšími. Zatiaľ čo v roku 2005 každý predajca potreboval fyzický výklad, dnes každý predajca potrebuje digitálny výklad (alebo webovú stránku).
Služba Shopify buduje práve tieto webové stránky. Budovanie stránok a poskytovanie nástrojov nutných pre online obchod maloobchodníkom, robia lepšie ako ktokoľvek iný.
V dôsledku toho sa Shopify mení na nenahraditeľnú základňu moderného obchodu.
Pandémia koronavírusu tento trend nevyvráti. Nech sa stane čokoľvek, urýchli to smerovanie k nakupovaniu online, čím sa urýchli dlhodobý dopyt po riešeniach online obchodu spoločnosti Shopify.
Investori si to už všimli. Po krátkom poklese o 50% v súvislosti s obavami z koronavírusu sa akcie SHOP opäť zvýšili na nové najvyššie hodnoty.
Teraz nie je veľmi vhodné túto rally sledovať, ale pri ďalšom poklese nie je zlým nápadom to skúsiť.
Zdroj: investopedia
Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu.