Tretia časť
Pandémia koronavírusu v marci rozvírila globálne finančné trhy. Trhy sa však vo veľkej miere odrazili v apríli, máji a júni, keď Wall Street zažila svoju najväčšiu rally a index S&P 500 sa dištancoval od svojich doterajších maxím.
Prečo tento zvrat?
Pretože, aj keď je pandémia veľmi vážnym problémom, ktorý musíme riešiť všetkými našimi zdrojmi, určite sa cez to dostaneme. Ľudstvo prežije. Rovnako aj akcie. Ľudia majú rekord krízy po kríze a americké akciové trhy majú 200 ročnú históriu prekonania medvedieho trhu po medveďom trhu.
Na začiatku júna je priemerný medziročný rast v tomto portfóliu – 15 najlepších akcií na nákup – neuveriteľných 39,1% oproti výkonu S&P 500, ktorý dosiahol -0,7%.
Počas niekoľkých nasledujúcich štvrťrokov sa bude ekonomika naďalej odrážať. Rovnako aj trhy. Táto skupina akcií bude kupovaná, väčšinou preto, že sú dlhodobými víťazmi a Covid-19 je krátkodobá kríza.
Z tohto hľadiska, sú medzi 15 najpredávanejšími akciami do roku 2020 tieto:
- Facebook (NASDAQ: FB) + 12,0%
- Activision (NASDAQ: ATVI) + 17,4%
- Shopify (NYSE: SHOP) + 80,9%
- Beyond Meat (NASDAQ: BYND) + 100,4%
- Netflix (NASDAQ: NFLX) + 27,1%
- Pinterest (NYSE: PINS) + 20,5%
- Canopy Growth (NYSE: CGC) -15,0%
- Square (NYSE: SQ) + 41,9%
- The Trade Desk (NASDAQ: TTD) + 34,9%
- Etsy (NASDAQ: ETSY) + 71,2%
- Okta (NASDAQ: OKTA) + 58,8%
- JD.com (NASDAQ: JD) + 65,1%
- Stich Fix (NASDAQ: SFIX) -2,8%
- Nio (NYSE: NIO) + 49,5%
- Snap (NYSE: SNAP) + 25,1%
Canopy Growth (CGC:NYSE)
Celoročná výkonnosť: -15,0%
Kanadský producent kanabisu Canopy Growth bol tvrdo zasiahnutý koronavírusom. Koniec koncov, ak sa hospodárstvo zastaví, kto bude kupovať kanabis?
Ekonomika sa však normalizuje a normalizácia pripravuje cestu pre masívne oživenie akcií Canopy Growth z piatich veľkých dôvodov.
Po prvé, vývoj dopytu na legálnom kanadskom trhu sa zlepší vďaka novým výrobkom, ako sú jedlá, nápoje a vape, ako aj vďaka významnému rozšíreniu maloobchodných predajní v Ontáriu. Po druhé, ziskové marže v spoločnosti Canopy sa tiež zlepšia vďaka obmedzenej expanzii výroby a znižovaniu nákladov.
Po tretie, zlepšujúce sa trendy v dopyte, popri zlepšujúcich sa ziskových maržiach, premenia v roku 2019 rastúce straty na zužujúce sa straty v roku 2020. Po štvrté, v zákone o marihuane sa bude dosahovať pokrok v legalizácii kanabisu prostredníctvom Marijuana Opportunity, reinvestment and Expungement (MORE) Act.
Po piate, a čo je najdôležitejšie, cena CGC je ocenená ako zlyhanie. Akcie sú teda umiestnené tak, aby v druhej polovici roku 2020 skočili vyššie.
Square (SQ:NYSE)
Celoročná výkonnosť: + 41,9%
Počas prvých dvoch mesiacov v roku išlo všetko hladko. Vďaka rôznym partnerstvám a zmenám v štruktúre poplatkov bolo čoraz jasnejšie, že trajektória rastu spoločnosti Square sa výrazne zlepšila. V očakávaní tohto veľkého zlepšenia v roku 2020, až do polovice februára získali akcie Square krásny 30%-ný nárast.
Obavy z koronavírusu túto rally pozastavili, pretože Square má široké postavenie voči malým maloobchodným firmám, z ktorých mnohých zasiahol obrovský obrat v dôsledku pandémie koronavírusu a niektorým z nich hrozí platobná neschopnosť.
Avšak americký vládny zákon o stimule pomohol týmto malým podnikom prekonať tento pokles. Ďalej, spoločnosť Square oznámila príjmy, ktoré podčiarkujú, že prostredníctvom rôznych digitálnych služieb, ako sú Cash App a Square Online, spoločnosť tento pokles porazila pôsobivou odolnosťou. Možno ešte dôležitejšie je, že americká ekonomika sa postupne otvára a rastové trendy spoločnosti Square by sa v budúcnosti mali zlepšovať.
Keď sa to stane, akcie Square sa budú neustále rozvíjať – a tieto oživenia budú trvať niekoľko rokov, pretože Square sa stále viac mení v „chrbticu“ technologických platieb pre malých a stredných obchodníkov a maloobchodníkov na celom svete.
The Trade Desk (TTD:NASDAQ)
Medziročná výkonnosť: + 34,9%
Líder programovej inzercie The Trade Desk za posledných niekoľko rokov zaznamenal obrovské výnosy.
Akcie TTD sú medziročne o 35% vyššie, napriek pandémii, ktorá zabíja spotrebiteľské výdavky a inzerovanie značiek.
Odolnosť akcií TTD hovorí o sile základného príbehu o raste reklamy založenom na dátach.
Reklama založená na dátach je v podstate budúcnosťou reklamy. Táto budúcnosť sa v dôsledku pandémie koronavírusu zrýchľuje, pretože reklama založená na dátach ponúka lepšiu merateľnosť reklamných kampaní a optimalizuje výdavky na reklamu (v čase, keď sú rozpočty reklám obmedzené). Kým je celé reklamné odvetvie v útlme, programová inzercia je oveľa nižšia, a to z dôvodu obrovského zisku z rozpočtu.
Tieto obrovské podiely na zisku nezmiznú. Reklama zameraná na dáta bude v nasledujúcich rokoch naďalej zvyšovať svoju prítomnosť v reklamnom svete.
The Trade Desk – všeobecne považovaný za lídra v oblasti reklamy na základe dát – si tak zachová robustný rast výnosov a ziskov, z čoho porastú aj akcie TTD.
Zdroj: investopedia
Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu.