Prvá časť
Nová pandémia koronavírusu začína opäť ukazovať svoju odvrátenú tvár, práve keď sa USA usiluje znovu otvoriť svoju ekonomiku a to má negatívny dopad na americké akcie.
V štátoch ako Arizona, Utah, Texas, Arkansas, Južná Karolína a Alabama došlo k prudkému nárastu počtu hospitalizácií a pozitívnych testov. V reakcii na to, mnohé štáty pozastavili svoje úmysli o opätovné otvorenie a dokonca stanovili prísnejšie usmernenia. Napríklad Texas práve nariadil zatvorenie všetkých barov a znížil kapacitu reštaurácií na 50%.
V júni bol Dow Jones ohodnotený na 1 800 bodov, čím bol tento mesiac označený za najhorší od marca a za jeden z najhorších vo všeobecnosti. Odvtedy sú akcie také “nijaké”, jeden deň stúpajú o 2% a ďalšie dni klesajú o 2%.
Avšak, všetka nádej nie je stratená a táto situácia môže investorom skutočne ponúknuť najlepšiu príležitosť hľadať akcie v USA, ktoré si teraz môžu kúpiť.
Prečo?
Pretože sa nikto nechce vrátiť tam, kde sme boli v marci a apríli. A vzhľadom na to, že podľa najnovších a najlepších odhadov je miera úmrtnosti Covid-19 na cca 0,2%-ách, tento vírus nie je dosť smrteľný, aby nás oprávňoval vrátiť sa k úplnému uzavretiu ekonomík.
Namiesto toho vlády, podniky aj spotrebitelia sa budú čoraz viac učiť, ako udržať svet v otáčkach a súčasne riadiť riziká systému Covid-19 s vecami, ako je nosenie rúšok a sociálne dištancovanie. Reštaurácie zostanú otvorené, ale stoly budú náležite oddelené. Divadlá sa znova otvoria, musíte však mať rúško. Hotely a letoviská zostanú otvorené, ale hostia budú požiadaní, aby praktizovali sociálne dištancovanie – odstupy.
Ako svet sa v tomto novom stave v nasledujúcich mesiacoch zlepšíme. Tak, ako to robíme, zlepšíme sa v optimalizácii hospodárskej a sociálnej činnosti v tomto „novom svete“ a minimalizujeme ľudské straty či náklady.
Takže na rozdiel od úteku od akcií USA počas týchto nových obáv z koronavírusu, utekajme smerom k nim. Ekonomické základy v Amerike sa zlepšujú a americké akciové ceny budú túto realitu v nasledujúcich mesiacoch čoraz viac odrážať.
Za týmto účelom je tu 7 najlepších akcií v USA:
- Apple (NASDAQ: AAPL)
- Nike (NYSE: NKE)
- Advanced Micro Devices (NASDAQ: AMD)
- Netflix (NASDAQ: NFLX)
- Intel (NASDAQ: INTC)
- Amazon (NASDAQ: AMZN)
- Microsoft (NASDAQ: MSFT)
Apple (AAPL:NASDAQ)
Začiatkom roka 2020 došlo k prudkému prepuknutiu koronavírusu.
Na celom svete bol narušený dodávateľský reťazec spoločnosti Apple so zatvorením kancelárií, obchodov a kontaktných centier spoločnosti. Mnoho tovární, z ktorých spoločnosť Apple dodáva svoje hardvérové produkty, sa tiež odstavilo. A dopyt po výrobkoch Apple klesol na pozadí prudkého poklesu spotrebiteľských výdavkov.
Narušenie dodávateľského reťazca a znížený dopyt sú však dočasnými faktormi, ktoré zvrátia vývoj v druhej polovici roka 2020.
Spoločnosť Apple už otvorila mnoho svojich obchodov v Číne a Južnej Kórei. Mnoho tovární, ktoré dodávajú diely spoločnosti Apple, je tiež prevádzkovaných. Zdá sa pravdepodobné, že sa v najbližších týždňoch a mesiacoch znovu otvorí viac obchodov a tovární mimo Číny, keď vlády zrušia blokovacie politiky. Dodávateľský reťazec spoločnosti Apple sa tak vráti k normálu.
Na strane dopytu by sa mali spotrebiteľské výdavky obnoviť, keď sa ekonomiky na celom svete znovu otvoria. Trendy dopytu spoločnosti Apple sa však zlepšia, práve včas na uvedenie trháku 5G iPhone na trh koncom tohto roka.
Žiadny z týchto priaznivých trendov nebude materiálne narušený druhou vlnou.
Negatívne faktory koronavírusu, ktoré doteraz „zabili“ AAPL, sa obracajú. Budú pokračovať v obrátenom smerovaní v dohľadnej budúcnosti a koncom tohto roka sa zblížia s veľkým katalyzátorom – 5G iPhone, aby vyvolali veľké oživenie akcií spoločnosti Apple.
Nike (NKE:NYSE)
Spotrebitelia neutrácajú peniaze za ľubovoľné položky. Jednou z najťažšie zasiahnutých vertikál z utlmených výdavkov spotrebiteľa bolo oblečenie. Predaj odevov klesol v apríli medziročne o 90%.
To je samozrejme zlá správa pre atletického giganta Nike. Bez ohľadu na to, aká silná je značka Nike, ak spotrebitelia nekupujú oblečenie, predaj Nike je nízky.
Čísla štvrtého štvrťroku Nike podčiarkujú túto skutočnosť.
Ale poďme o krok späť.
Len čo vírus zmizne, zadržaný dopyt spotrebiteľov by sa mohol zmeniť na vysoké výdavky na topánky, košele a podobne.
Stratil atletický trend oblečenia nejakú silu ? Nie, opäť, keď vírus zmizne, spotrebitelia sa viac než kedykoľvek predtým budú zaujímať o svoje zdravie a wellness, čo vzbudí zvýšený záujem o aktívnu činnosť a vyvolá zvýšený dopyt po športovom oblečení.
Vďaka širokému portfóliu odporúčaní pre veľkých športovcov, globálnemu dosahu, neúprosným inováciám a cieľavedomému marketingu je Nike stále bezkonkurenčným lídrom v oblasti športového oblečenia.
Akonáhle vírus zmizne, zákazníci sa vrátia k nákupu oblečenia. Kúpia tonu odevov pre atletické oblečenie a kúpia tonu oblečenia Nike.
To všetko znamená, že súčasná slabina je skvelý čas na kúpu akcií NKE pred silným oživením v druhej polovici.
Advanced Micro Devices (AMD:NASDAQ)
Podiel výrobcov čipov s technológiou Red-hot chip sa spočiatku vrhol do obáv, že vypuknutie koronavírusu by globálne tlmilo dopyt po čipoch a vyvolalo výrazné prerušenia dodávateľského reťazca v Ázii.
To sa stalo. Ale len na chvíľu.
Dopyt po polovodičových čipoch sa odzrkadlil v dôsledku zrýchleného podnikového a spotrebiteľského smerovania k virtualizovaným službám a produktom, ktoré sú hostené v cloude. Medzitým sa už polovodičový dodávateľský reťazec normalizuje.
Preto spoločnosť AMD napriek narušeniam koronavírusu stále vedie k 20% -nému prebytku výnosov v roku 2020.
To je tiež dôvod, prečo sa akcie AMD od svojich minimálnych marcových maximálnych objemov odrazili, aby sa obchodovali na nových maximách.
Tento veľký nárast akcií AMD bude pretrvávať. Hlavný nepriaznivý vývoj v oblasti cloud computingu, 5G a IoT bude udržiavať robustný rast výnosov pre AMD po zvyšok roka. Súčasne sa globálny dodávateľský reťazec AMD bude aj naďalej normalizovať, marže sa budú naďalej zlepšovať a zisky sa budú naďalej zväčšovať.
Zdroj: investorplace
Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu.