Najnovšie trendy – prvá časť

Akcie Americké akcie Dividendy Spotrebiteľský sektor všetky články Zdravotníctvo

Farmaceutický gigant Pfizer obsadil tento týždeň prvé miesto v zozname sledovanosti po oznámení úspešnosti v teste vakcíny proti koronavírusu. Walt Disney je druhý, pretože spoločnosť oznámila silný rast predplatiteľov svojej streamovacej služby Disney +. 

Pfizer

Pfizer (PFE:NYSE) zaznamenala za posledné dva týždne z pochopiteľných dôvodov nárast sledovanosti o 76%. Spolu s BioNTech vyvinul farmaceutický gigant prvú vakcínu na svete, ktorá bola na 90% účinná, čo vyvolalo nárast ceny akcií a ďalších akcií zasiahnutých pandémiou koronavírusu, od nehnuteľností po letecké spoločnosti.

ročný graf Pfizer, zdroj: GOOGLE

Rally spoločnosti Pfizer však netrvalo dlho, čiastočne preto, že spoločnosť Moderna krátko na to predstavila očividne lepšiu vakcínu, ktorá je na 95% účinná, vydrží dlhšie a dá sa udržiavať pri vyššej teplote. Vzhľadom na to, že vakcínu Pfizer je potrebné skladovať pri oveľa nižšej teplote, mohlo by to naraziť na problémy s dopravou a potenciálne by sa dramaticky zvýšila jej cena. Hovorí sa, že vakcína Moderna zostáva stabilná pri teplote 2 až 8 stupňov Celzia po dobu 30 dní, čo z nej robí kandidáta na masové použitie.

Spoločnosť Pfizer už iniciovala skúšobný program pre vakcínu proti koronavírusu v niekoľkých štátoch, vrátane Rhode Island, Texasu a Nového Mexika. Spoločnosť dúfa, že model dodávok, ktorý vyvinie v týchto štátoch, bude slúžiť ako vzor pre krajiny po celom svete.

Akcie spoločnosti Pfizer klesli za posledných 30 dní o 5%, čo medziročne spôsobili stratu 8%. Spoločnosť Pfizer vypláca ročnú dividendu vo výške 1,50 dolárov ročne, čo predstavuje dividendový výnos 4,14 %.

Walt Disney

Mediálny a zábavný konglomerát Disney (DIS:NYSE) zaznamenal za posledné dva týždne nárast sledovanosti o 45%, pretože spoločnosť oznámila pôsobivý nárast počtu predplatiteľov streamovacej služby Disney +. Disney +, ktorá bola uvedená na trh len pred rokom, dosiahla v poslednom štvrťroku 73,7 milióna predplatiteľov, čo predčilo očakávania analytikov (65,5 milióna.)

Pri uvedení na trh spoločnosť Disney uviedla, že je odhaduje 60 až 90 miliónov predplatiteľov do roku 2024. Disney + bola jediným svetlým bodom spoločnosti, pretože jej mediálne siete, filmové štúdiá a tematické parky naďalej trpeli pandémiou COVID-19. Celkové výnosy klesli o 23% na 14,7 miliárd dolárov, v porovnaní s očakávaniami analytikov, ktorí odhadovali pokles o 26%.

päťročný graf Walt Disney, zdroj: GOOGLE

Streamingové aplikácie či produkty pre spotrebiteľa narástli o 41% na 4,85 miliárd dolárov, zatiaľ čo v parkoch poklesli tržby o 61% na 2,5 miliardy dolárov a príjmy štúdií poklesli o 52% na 1,59 miliardy dolárov. Spoločnosť vykázala stratu 0,39 dolárov na akciu v porovnaní s rastom 0,43 dolárov v predchádzajúcom štvrťroku.

Disney nedávno oznámila reorganizáciu svojich obchodných operácií okolo svojej streamovacej služby, krátko potom, čo aktivistický investor Third Point Partners vyzval na zrušenie dividendy a agresívne investovanie dostupných prostriedkov do obsahu pre Disney +. Inými slovami, aktivista sa domnieva, že Disney + by mal nasledovať model Netflixu.

Disney dočasne pozastavila svoju dividendu, ale naznačila, že ju v budúcnosti obnoví.

Záver

Spoločnosť Pfizer bola prvou farmaceutickou spoločnosťou, ktorá predstavila účinnú vakcínu proti koronavírusu, čo vyvolalo rozsiahli pohyb akcií, ktoré zasiahla pandémia COVID-19. Spoločnosť Disney zažila rally po tom, čo firma zaznamenala silný rast predplatiteľov svojej streamovacej služby Disney+.

Zdroj: dividend.com

Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu. 

Ohodnoť článok

Pridaj komentár