Farmaceutický gigant Pfizer obsadil tento týždeň prvé miesto v zozname sledovanosti po oznámení úspešnosti v teste vakcíny proti koronavírusu. Walt Disney je druhý, pretože spoločnosť oznámila silný rast predplatiteľov svojej streamovacej služby Disney +.
Pfizer
Pfizer (PFE:NYSE) zaznamenala za posledné dva týždne z pochopiteľných dôvodov nárast sledovanosti o 76%. Spolu s BioNTech vyvinul farmaceutický gigant prvú vakcínu na svete, ktorá bola na 90% účinná, čo vyvolalo nárast ceny akcií a ďalších akcií zasiahnutých pandémiou koronavírusu, od nehnuteľností po letecké spoločnosti.
Rally spoločnosti Pfizer však netrvalo dlho, čiastočne preto, že spoločnosť Moderna krátko na to predstavila očividne lepšiu vakcínu, ktorá je na 95% účinná, vydrží dlhšie a dá sa udržiavať pri vyššej teplote. Vzhľadom na to, že vakcínu Pfizer je potrebné skladovať pri oveľa nižšej teplote, mohlo by to naraziť na problémy s dopravou a potenciálne by sa dramaticky zvýšila jej cena. Hovorí sa, že vakcína Moderna zostáva stabilná pri teplote 2 až 8 stupňov Celzia po dobu 30 dní, čo z nej robí kandidáta na masové použitie.
Spoločnosť Pfizer už iniciovala skúšobný program pre vakcínu proti koronavírusu v niekoľkých štátoch, vrátane Rhode Island, Texasu a Nového Mexika. Spoločnosť dúfa, že model dodávok, ktorý vyvinie v týchto štátoch, bude slúžiť ako vzor pre krajiny po celom svete.
Akcie spoločnosti Pfizer klesli za posledných 30 dní o 5%, čo medziročne spôsobili stratu 8%. Spoločnosť Pfizer vypláca ročnú dividendu vo výške 1,50 dolárov ročne, čo predstavuje dividendový výnos 4,14 %.
Walt Disney
Mediálny a zábavný konglomerát Disney (DIS:NYSE) zaznamenal za posledné dva týždne nárast sledovanosti o 45%, pretože spoločnosť oznámila pôsobivý nárast počtu predplatiteľov streamovacej služby Disney +. Disney +, ktorá bola uvedená na trh len pred rokom, dosiahla v poslednom štvrťroku 73,7 milióna predplatiteľov, čo predčilo očakávania analytikov (65,5 milióna.)
Pri uvedení na trh spoločnosť Disney uviedla, že je odhaduje 60 až 90 miliónov predplatiteľov do roku 2024. Disney + bola jediným svetlým bodom spoločnosti, pretože jej mediálne siete, filmové štúdiá a tematické parky naďalej trpeli pandémiou COVID-19. Celkové výnosy klesli o 23% na 14,7 miliárd dolárov, v porovnaní s očakávaniami analytikov, ktorí odhadovali pokles o 26%.
Streamingové aplikácie či produkty pre spotrebiteľa narástli o 41% na 4,85 miliárd dolárov, zatiaľ čo v parkoch poklesli tržby o 61% na 2,5 miliardy dolárov a príjmy štúdií poklesli o 52% na 1,59 miliardy dolárov. Spoločnosť vykázala stratu 0,39 dolárov na akciu v porovnaní s rastom 0,43 dolárov v predchádzajúcom štvrťroku.
Disney nedávno oznámila reorganizáciu svojich obchodných operácií okolo svojej streamovacej služby, krátko potom, čo aktivistický investor Third Point Partners vyzval na zrušenie dividendy a agresívne investovanie dostupných prostriedkov do obsahu pre Disney +. Inými slovami, aktivista sa domnieva, že Disney + by mal nasledovať model Netflixu.
Disney dočasne pozastavila svoju dividendu, ale naznačila, že ju v budúcnosti obnoví.
Záver
Spoločnosť Pfizer bola prvou farmaceutickou spoločnosťou, ktorá predstavila účinnú vakcínu proti koronavírusu, čo vyvolalo rozsiahli pohyb akcií, ktoré zasiahla pandémia COVID-19. Spoločnosť Disney zažila rally po tom, čo firma zaznamenala silný rast predplatiteľov svojej streamovacej služby Disney+.
Zdroj: dividend.com
Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu.