Druhá časť
Pandémia koronavírusu v marci rozvírila globálne finančné trhy. Trhy sa však vo veľkej miere odrazili v apríli, máji a júni, keď Wall Street zažila svoju najväčšiu rally a index S&P 500 sa dištancoval od svojich doterajších maxím.
Prečo tento zvrat?
Pretože, aj keď je pandémia veľmi vážnym problémom, ktorý musíme riešiť všetkými našimi zdrojmi, určite sa cez to dostaneme. Ľudstvo prežije. Rovnako aj akcie. Ľudia majú rekord krízy po kríze a americké akciové trhy majú 200 ročnú históriu prekonania medvedieho trhu po medveďom trhu.
Na začiatku júna je priemerný medziročný rast v tomto portfóliu – 15 najlepších akcií na nákup – neuveriteľných 39,1% oproti výkonu S&P 500, ktorý dosiahol -0,7%.
Počas niekoľkých nasledujúcich štvrťrokov sa bude ekonomika naďalej odrážať. Rovnako aj trhy. Táto skupina akcií bude kupovaná, väčšinou preto, že sú dlhodobými víťazmi a Covid-19 je krátkodobá kríza.
Z tohto hľadiska, sú medzi 15 najpredávanejšími akciami do roku 2020 tieto:
- Facebook (NASDAQ: FB) + 12,0%
- Activision (NASDAQ: ATVI) + 17,4%
- Shopify (NYSE: SHOP) + 80,9%
- Beyond Meat (NASDAQ: BYND) + 100,4%
- Netflix (NASDAQ: NFLX) + 27,1%
- Pinterest (NYSE: PINS) + 20,5%
- Canopy Growth (NYSE: CGC) -15,0%
- Square (NYSE: SQ) + 41,9%
- The Trade Desk (NASDAQ: TTD) + 34,9%
- Etsy (NASDAQ: ETSY) + 71,2%
- Okta (NASDAQ: OKTA) + 58,8%
- JD.com (NASDAQ: JD) + 65,1%
- Stich Fix (NASDAQ: SFIX) -2,8%
- Nio (NYSE: NIO) + 49,5%
- Snap (NYSE: SNAP) + 25,1%
Beyond Meat (BYND:NASDAQ)
Celoročná výkonnosť: + 100,4%
Výrobca rastlinne založeného mäsa – Beyond Meat sa v roku 2020 dá zredukovať na niečo, čo Bill Gates raz povedal: „Ľudia majú tendenciu nadhodnocovať to, čo sa dá urobiť za rok, a podceňujú to, čo sa dá urobiť za desať rokov.“
V roku 2019 investori nadhodnotili, čo by akcie Beyond Meat mohli urobiť za rok. Do roku 2020 investori podceňovali veľkosť a význam mega-trendu mäsa na báze rastlín a aký veľký by mohol byť Beyond Meat za desať rokov.
Iste, koronavírus zaúradoval aj tu. S uzavretými reštauráciami po celom svete sa rýchlo rastúci obchod s potravinami Beyond Meat nevyhnutne spomalí.
Ale to už pomaly aj prechádza, keďže reštaurácie sa už otvárajú. Počas nasledujúcich mesiacov sa budú otvárať ďalšie a ďalšie a budú rušnejšie.
Ak sa tak stane, Beyond Meat znovu získa tempo, čo bude podporované pokračujúcim posunom spotreby rastlinného mäsa, niekoľkými reťazcami – ktoré zavádzajú možnosti rastlinného mäsa- a zvyšujúcou sa informovanosťou spotrebiteľov o environmentálnych výhodách rastlinného mäsa.
Keď spoločnosť získa silnú prevádzkovú dynamiku, akcie sa dostanú na dlhodobo úspešnú trajektóriu.
Netflix (NFLX:NASDAQ)
Celoročná výkonnosť: + 27,1%
Streamujúci gigant Netflix mal tvrdý rok 2019 kvôli zvyšujúcim sa problémom so súťažnými záležitosťami . Poniektorí verili, že tieto obavy boli nadhodnotené.
Dva štvrťroky dole, dva štvrťroky hore. Spoločnosť Netflix zaznamenala rekordné štvrťroky s vynikajúcim nárastom počtu predplatiteľov, ktoré nevykazovali konkurenčné faktory. Určite to bolo aj z dôvodu Covid-19, kedy sa spotrebitelia rútili smerom ku streamovacím službám v rámci toho, že boli doma. Niečo z toho však súvisí aj so silným obsahom spoločnosti Netflix, ktorý jej umožňuje udržať si vedúce postavenie na tomto rastúcom trhu.
V reakcii na tieto silné štvrťroky sa akcie spoločnosti Netflix prudko zvýšili na najvyššie hodnoty.
Táto rally bude pokračovať. Výkazy ziskov spoločnosti Netflix do budúcnosti by mali byť celkom dobré. Má veľký počet predplatiteľov, a to ako kvôli Covid-19, tak aj kvôli tomu, že sa spoločnosť naďalej oddeľuje od iných, pokiaľ ide o originalitu obsahu a technológiu streamovania.
Veľké čísla ohľadom predplatiteľov zaujímajú viacero investorov. Ak veľký počet predplatiteľov Netflixu pretrvá, akcie budú naďalej stúpať.
Pinterest (PINS:NYSE)
Celoročná výkonnosť: + 20,5%
Dlhodobá býčí trend ohľadom Pinterestu je celkom presvedčivá.
Táto spoločnosť vybudovala vizuálnu vyhľadávaciu platformu, ktorá má jedinečný a trvalý prínos pre objavovanie produktov a služieb v dnešnom preplnenom digitálnom ekosystéme. Táto platforma teda nebude len udržiavať svoju globálnu užívateľskú základňu vo veľkosti 300 miliónov užívateľov. Platforma tiež rozšíri túto používateľskú základňu.
Zároveň spoločnosť Pinterest vytvorila digitálnu reklamnú platformu, ktorá ponúka obchodníkom presvedčivú a jedinečnú hodnotu, a to preto, že je vizuálna, ako aj preto, že používatelia Pinterestu sa orientujú na konkrétne veci (to znamená, že sa nezameriavajú bezcieľne cez informačné kanály Pinterestu – sú tam, aby niečo objavili).
Z tohto dôvodu by spoločnosť Pinterest nemala mať problém s rýchlym rozšírením svojej digitálnej reklamnej činnosti v priebehu niekoľkých nasledujúcich rokov. Toto rýchle škálovanie bude poháňať obrovský rast výnosov a ziskov, z čoho budú mieriť akcie PINS oveľa vyššie.
Áno, spoločnosť môže byť ovplyvnená pandémiou, keďže koronavírusová pandémia „zabíja“ trendy digitálnej reklamy. Avšak, rast by sa mal do konca roka 2020 normalizovať a akcie by sa mali dostať späť na víťaznú cestu.
Zdroj: investopedia
Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu.