Alibaba (BABA:NYSE)
Spoločnosti Alibaba sa dlhú dobu prezýva „Amazon.com of China“. Alibaba silno profitovala z koronavírusovej pandémie. Počet spotrebiteľov, ktorí si v dôsledku karantény objednávali tovar online, rapídne narástol. Môžeme očakávať, že veľa z nich bude nakupovať online aj naďalej.
Akciu Alibaba nemožno v roku 2021 prehliadnuť. V roku 2020 si Alibaba viedla pomerne dobre, ale väčšina výnosov prepadla v posledných dvoch mesiacoch. Odloženie IPO dcérskej spoločnosti Ant Group spôsobilo nespokojnosť investorov. Pokles sa zrýchlil v decembri po tom, čo bolo oznámené, že Čína vyšetruje spoločnosť v dôsledku monopolných praktík.
Alibaba má vo svojich rukách veľmi silné karty. V Ázii spoločnosť ovláda viac ako polovicu online trhu. Hlavnými konkurentmi sú JD.com a Pinduoduo. Spoločnosť neustále rozširuje svoje služby – aktuálne najviac do oblasti cloud computingu a digitálnych médií.
Alibaba vlastní niekoľko video a hudobných služieb, ktoré ročne rastú dvojciferným percentuálnym tempom. Spoločnosť navyše v posledných rokoch investovala viac ako 15 miliárd dolárov do vývoja výskumných centier pre umelú inteligenciu, fin-tech služieb a kvantových počítačov za účelom správy veľkých dát.
Napríklad v čínskej pobočke reťazca rýchleho občerstvenia KFC už môžete platiť na základe rozpoznávania tváre, čo je technika vyvinutá spoločnosťou Alibaba.
Pomer P / E je teraz okolo 30, ale očakáva sa, že tržby v budúcich rokoch silne porastú. Spoločnosť navyše stále viac expanduje za hranice Ázie. Súčasné ocenenie je s ohľadom na rast a silnú pozíciu v Ázii oprávnené. Aktuálna korekcia môže byť príležitosť u tejto zaujímavej akcie.
Amazon (AMZN:NASDAQ)
Amazon.com môžeme bez preháňania nazvať kráľom online obchodu. Hoci jeho akcie v posledných rokoch výrazne posilnili, zdá sa, že koniec uptrendu je stále v nedohľade. Amazon bol spoločnosťou Forbes menovaný jednou z najviac inovatívnych spoločností na svete.
Nielenže rastie počet predaných produktov, ale aj cloudové divízie každoročne vykazujú dvojciferný percentuálny rast. Amazon sa teraz stal jedným z najväčších poskytovateľov cloudových služieb na svete. Spoločnosť tiež rozšírila svoje portfólio o video službu Amazon Prime Video, do ktorej už investovala 4,5 miliardy dolárov.
Tržby dosiahli v roku 2020 približne 386 miliárd dolárov, čo predstavuje silný nárast o 35%. S trhovou kapitalizáciou približne 1 660 miliárd dolárov a s pomerom P / E vo výške 78 sú akcie extrémne drahé. Ak však vezmeme do úvahy predikcie pre zisk v roku 2021, tento pomer klesne na 59. Amazon tiež stále viac expanduje na európsky trh, kde je veľa priestoru pre rast.
Zdroj: lynxbroker
Odmietnutie zodpovednosti: prevádzkovatelia webovej stránky, jej vydavatelia, vlastníci a sprostredkovatelia nezodpovedajú za straty alebo škody, peňažné alebo iné, ktoré vyplývajú z tu uverejneného obsahu.